Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Får vi hoppas att det inte snöar, regnar eller kanske solen lyserJag skall åka tåg från Västerås till Stockholm på måndag. Det blir första gången, tidigare har jag alltid taget HB:n.
Enkel resa med seniorrabatt och sista minutenpriset är 90 sek. Dieseln kostade igår 24.62 på Preem i Surahammar. Det är ca 10 mil till Lottie och HB:n drar ca 1,3 lit per mil. 13 lit á 25 kr = 325 kr. Dessutom 120 kr per dyng i p - avgift. Valet är enkelt.
I sommar blir det nog att vara i närområdet. Fast Lottie och jag har tidigare talat om att resa till Norrland för att plocka hjortron.
Jag blir inte förvånad om priset närmar sig 30 kr under sommaren.
Vi tillägga att ju kortare tid man befinner sig i en korsning desto kortare exponeringstid för träffande bilar...De som kör om dig Bengt utgår från E=mc2 Einsteins relativitetsteori. Når du ljusets hastighet så står tiden stilla..det är så de tänker.
Fortsätter drivmedelpriserna uppåt är de snart på en nivå att vi lika bra kan tanka och köra på ren RSV. Då kanske vi närmar oss ljushastigheten.
Så vill man spara pengar..kör inte alls.
Vill man spara tid...åk så nära ljusets hastighet som möjligt.

Usch... Där hjälpte det inte att vara bältad...Ref inlägg #17
Det är väldigt obra att hamna mellan en lastbil och i detta fall en mycket stor husbil om det smäller.
Visa bilaga 3071![]()
Lkw fährt auf Stauende: Wohnmobil-Fahrer stirbt auf A3
Ein tödlicher Verkehrsunfall ereignete sich am Freitagnachmittag auf der A3 zwischen den Anschlussstellen Schlüsselfeld und Geiselwind: Ein Lkw-Fahrer hatte das Ende eines Staus übersehen und war auf ein Wohnmobil aufgefahren - dessen Fahrer überlebte den Aufprall nicht. Die Autobahn in Richtung...www.nordbayern.de
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera