Vi gillar våra grannar, mycket trevliga människor i övrigt men också mycket sociala. Deras grej är att sitta i förtältet utanför den stora året-runt husvagnen där dom ofta får besök när som helst på dagen/eftermiddagen och kvällen. Samtalen (minst 4 personer) kan pågå till 24:00 bara några meter från vårt sovrum. Enligt grannen är det helt OK att ”umgås” när han vill och att träffa sina vänner fram till 24:00. Problemet för oss är att deras röster går rakt in i sovrummet hos oss vilket jag påtalade om och bad att dom kanske ska sitta i husvagnen. Då tog det fan i brasan…
Min fråga är: vad gör man (jag)? Jag har försökt att ta upp ämnet med grannen på ett vänligt sätt utan att bråka eller hota, men känner god lust att sätta på bilradio från 08:00-24:00… Marianne tyckte det vara riktigt korkat och helt oacceptabel vilket egentligen inte är min grej heller, bara ett sätt att ”ge igen” så ”dom” förstår hur det kan låta… Jag har ett ess i ärmen med några isolerskivor som jag skulle kunna sätta över fönsterluckan, men det skulle samtidigt skicka signaler om att nu är det OK med ”plattan i mattan” för snack till småtimmarna.
Vad säger klubbens/forumets experter?
Min fråga är: vad gör man (jag)? Jag har försökt att ta upp ämnet med grannen på ett vänligt sätt utan att bråka eller hota, men känner god lust att sätta på bilradio från 08:00-24:00… Marianne tyckte det vara riktigt korkat och helt oacceptabel vilket egentligen inte är min grej heller, bara ett sätt att ”ge igen” så ”dom” förstår hur det kan låta… Jag har ett ess i ärmen med några isolerskivor som jag skulle kunna sätta över fönsterluckan, men det skulle samtidigt skicka signaler om att nu är det OK med ”plattan i mattan” för snack till småtimmarna.
Vad säger klubbens/forumets experter?