• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Min hobby är att fota

Susanne

In Memoriam
Min hobby ja det är att fota flyg och djur och natur.
Janne och jag brukar emellanåt träffas att fota lite. Bifogar här 2 bilder.
Hoppas att få se många hobbys här.

Bilagor

• 500_5077.png
    500_5077.png
    6,4 MB · Visningar: 21
  • P1024031.png
    P1024031.png
    5 MB · Visningar: 21
Har haft nöjet att se Uffe Johansson träna inför flyguppvisningen med en viggen jag jobbade så jag kunde se när det flögs på F13. Jag funderade flera gånger om jag skulle se ett rökmoln istället för planet tyckte han tog upp på tok för sent viggen verkar inte så lättsvängd. Samma Uffe flög uppvisning med modellhelikopter upp och ner och klippte gräs med rotorn. Men då hade man bara en dålig kamera med film som blev lite för dyr att fota med.
Idag med skärpa och zoom kunde man tagit bra bilder och man hade inte behövt en stor väska för att frakta kameror.

Fotade en hel del i min ungdom men det var ju film och diabilder och det var ju långt mellan fototillfället och bilderna så lärningskurvan var lång. Har de senaste åren försökt komma tillbaka till fotandet dels med en drönare och dels med en hyfsad kamera billig på blocket.
Var ute på lite promenader med en kvinna som jobbat som mannekäng och skådespelat lite i reklamfilmer i tyskland. Fick tillfälle att öva lite och faktiskt de flesta fotona blev bra mycket beroende på att objektet var fotogeniskt. Det är svårt att fatta men en del personer blir nästan alltid bra på bild men andra blir inte det lärde mej en del och fick beröm en del foton skilde sej inte mycket från proffsen. Jag har gått vidare och skaffade en värstingmobilkamera helt otroligt bra. Har nu hittat en enkel gimbal eftersom det nästan inte går att hålla i mobilen. Det finns faktiskt 100ggr zoom och skulle vilja pröva det. Det ska gå att ta bilder på månen men utan någon sort stativ är det omöjligt. Om man kommer ut på resa är det roligt att dokumentera med foton har inte gjort det så mycket eftersom man inte haft bra utrustning.
Visa bilaga 33117823F94-70B5-411B-B8DB-15957A87BE47.jpeg

Senast redigerad av en moderator:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Tillbaka
Toppen