Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Samma som jag har, har du fått en faktura att betala in, det fick jag i början av januari, tydligen ska man betala in denna lilla summa varje år.För ordningens skull så lägger jag ut mitt drönar ”körkort” i inlägget![]()
Hej, ja det stämmer om jag kommer ihåg rätt så betalde jag 50 kronor...Samma som jag har, har du fått en faktura att betala in, det fick jag i början av januari, tydligen ska man betala in denna lilla summa varje år.
Hej, jag håller med dig, jag har själv kört radiostyrd helikopter med förbränningsmotor i slutet på 90 talet och då fick man verkligen koncentrera sig, aldrig släppa flyget utom synhåll !Jag tycker det där med körkort är ganska larvigt, har ju varit modellflygare i 40år och drönaren är nog det enklaste jag flugit under den tiden. Jag har gjort som dej ofta gått upp på höjd och långsamt panorerat runt problemet är att det blir ett litet ryck i filmen som inte verkar uppstå när man flyger framåt.
Min drönare bor i USA eftersom där har man mycket mer sändareffekt utan router, den europeiska begränsningen känns farlig för man får upp varningar hela tiden.
Salta killar som jobbar där men man undrar om inte salthögarna och sjöarna bidrar till luftfuktigheten på något vis. Sen kan ju bilarna rosta bra mycket mer i området.
Sved i plånboken!Hej, ja det stämmer om jag kommer ihåg rätt så betalde jag 50 kronor...![]()
Nja, det stämmer ju om du kör en kameradrönare.Idag om man tappar kontrollen med en drönare så är det bara att släppa spakarna, så står den kvar i luften.
Hej, jag kör normalt aldrig i fpv läge...... tycker det är så skönt med kontrollen som man får med drönaren, fpv är kul om man vill "busflyga" lite, då det blir mera likt ett vanligt plan....Nja, det stämmer ju om du kör en kameradrönare.
Gör samma sak med en fpv-maskin så är det den sista manövern du gör med den maskin.
@bengtic När det gäller körkort, nej. Det är absolut inte larvigt. Inte är det ok att något kör ett annat fordon, ”bara för att dom alltid gjort så” Nu fick ju en hel del lastbilskort på det viset iofs, men det har vi väl insett att det inte är så bra
Med tanke på alla dom tomtar man sett flyga precis var som hest. Städer, stränder, flygplatser osv så tycker jag det är bra att det finns ett körkort och tvingar in lite kunskap i den ignoranta massan.
Hoppas vi slipper fjärridentifiering för alla bara framöver, men risken är att iom att folk skiter i regelverket så drabbas vi som faktiskt följer det
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera